Yani Programlama Jargonları

Geçtiğimiz günlerde karşılaşmış olduğum “New Programming Jargon” adlı yazıda programlama dünyasında çok sık rastlanan, yazılımcılar tarafından bilinçli ya da bilinçsiz olarak kullanılan çeşitli özellikler listelenmiş ve bunlara yazılım dünyasında ortak bir jargon oluşturmak adına çeşitli isimler verilmişti. Benim keyifle okuduğum bu yazıda yer alan hoşuma giden 10 özelliği aşağıda belirttim. Diğer tüm özellikler için ilgili yazıya aşağıdaki bağlantıdan ulaşabilirsiniz.

http://www.codinghorror.com/blog/2012/07/new-programming-jargon.html

1. Yoda Conditions

Genel olarak koşul ifadelerinde test edilecek değişken sol tarafta, karşılaştırma yapılacak değer ise sağ tarafta yazılır.
if (var == 5)
Programlama açısından bu durumun tersi de çalışmaya engel olmayıp bu tarz kullanımlar “Yoda Conditions” olarak adlandırılmış.
if (5 == var)

2. Pokemon Exception Handling

Hatalar yazılımların kaçınılmaz bir gerçeğidir. Her bir hata türü için ilgili bir sınıf var olmasına karşılık işin kolayına kaçıp hata ayıklama esnasında bu sınıfların türediği temel hata sınıfını kullanmak “Pokemon Exception Handling” olarak adlandılmış.
try
{
}
catch (Exception exp)
{
}

3. Egyptian Brackets

İlk kez Kernighan ve Ritchie tarafından çıkardıkları “The C Programming Language” adlı kitapta kullanılan, başlangıç parantezinin ilgili satırın sonunda yer alması durumu Mısır kabartmalarında kullanılan figürlerden esinlenerek “Egyptian Brackets” olarak adlandırılmış.
if (a == b) {

}

4. Stringly Typed

Genellikle parametre aktarımlarında, değişkenleri kendi veri tipi ile kullanmak yerine, her bir veri tipine kolayca dönüştürülebilir özelliğinden olsa gerek string veri tipi ile kullanılması durumu “Stringly Typed” olarak adlandırılmış. Bu durumun kodun anlaşılırlığını azaltmakla birlikte hataların ayıklanmasını da zorlaştırmaktadır.

5. Baklava Code

Yazılımı katmanlar halinde geliştirmek kaliteli bir yazılım için olmazsa olmazlardandır. Ancak bu durumu abartıp çok sayıda katman yaratmak kodu karmaşıklaştırdığı gibi yönetilebilirliği de azaltacaktır. Bu tarz yapılar “Baklava Code” olarak adlandırılmış.

6. Hydra Code

Çok sayıda hatadan oluşan ve her bir hatanın çözümünde yeni hatalar ortaya çıkan kod parçaları hydra efsanesinden esinlenerek “Hydra Code” olarak adlandırılmış.

7. Smurf Naming Convention

Yazılımda değişkenlere anlamlı isimler verilirken genellikle değişkenlerin ne ile alakalı olduğunu belirtmek için isimlerin başına (ya da sonuna) ortak bir ön isim eklenir. Bu durum “Smurf Naming Convention” olarak adlandırılmış. Ör: SmurfAccountView, SmurfAccountDTO, SmurfID, SmurfAccountController, SmurfOrderHistory, SmurfHistoryMatch, SmurfHistoryReviewView, SmurfHistoryReportingView

8. Bicrement

Değişkenlere +1 değerinin eklenmesi “Increment” olarak ifade edildiği gibi +2 değerinin eklenmesi de “Bicrement” olarak adlandırılmış.

9. Mad Girlfriend Bug

Koda bakıldığında herşeyin düzgün olduğu görüldüğü halde çalışma esnasında beklenenden farklı davranan durumlar “Mad Girlfriend Bug” olarak adlandırılmış. Gerçek hayatta da olduğu gibi çözümü en zor hatalar bu tarz durumlarda olsa gerek:)

10. Jenga Code

Yazılımdan ufak bir bölümün çıkarılması halinde çok sayıda hata oluşarak yazılımın çalışmaz duruma gelmesi “Jenga Code” olarak adlandırılmış.

Reklamlar

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Google fotoğrafı

Google hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Connecting to %s